FutureStarr

Jerusalem Post

Jerusalem Post

Jerusalem Post

Jerusalem Post

As the conflict in the Palestinian territories enters its fourth year, the 1. 3 billion-strong Arab world and the people of Israel increasingly see each other as one people, not as enemies. The existential question is, of course, the one posing the possibility of peace: what is the future not-so-far future, when the Arab world will recognize the State of Israel?

Jerusalem

The Jerusalem Post is a broadsheet newspaper based in Jerusalem, founded in 1932 during the British Mandate of Palestine by Gershon Agron as The Palestine Post. In 1950, it changed its name to The Jerusalem Post. In 2004, the paper was bought by Mirkaei Tikshoret, a diversified Israeli media firm controlled by investor Eli Azur. In April 2014, Azur acquired the newspaper Maariv.

Following the conquest of Palestine by the British Army in 1917, Christian Science interested itself in the affairs of Palestine, first organizing relief work and then with starting a new newspaper. The Jerusalem News paper was originally established in 1919 by Elizabeth Lippincott McQueen, a British-American woman who would later become a women's aeronautics pioneer, and who had in the aftermath of WWI served in war relief work in Palestine under Field Marshal Allenby. (Source: en.wikipedia.org)

Israel

Israeli English-language daily newspaper established in 1932 as the Palestine Post. It adopted its current name in 1950 and is the largest English-language daily in the country. A morning paper appearing daily except Saturday, The Post has traditionally stressed foreign news, giving particular attention to Arab-Israeli relations. In the early 21st century, its daily circulation amounted to roughly 11,000 in Israel and 26,000 in the United States. A weekly French-language edition reached 3,000 readers in France. The newspaper’s popular weekend edition is the basis for an international edition called The Jerusalem Post Weekly.

Independent in its editorial policies yet widely seen in Israel as politically right-of-centre, The Jerusalem Post has combined spare writing with economical headlines and careful editing to build a reputation for informative and thorough coverage. The paper was sold in 2004 when two firms each purchased a 50 percent share in The Jerusalem Post from beleaguered Hollinger International, which had recently sold the Telegraph of London. The new owners were CanWest Global Communications, a Canadian newspaper publisher, and Mirkaei Tikshoret, a diversified Israeli media firm controlled by investor Eli Azur. (Source: www.britannica.com)

 

 

Related Articles